Tiszta Föld – Közép-Európa Táncszínház, Trafó

 
Tiszta föld - Fotó: Knoll Anna Linda

Izgalmas, humoros, intelligens, sokoldalú a Közép-Európa Táncszínház új bemutatója, ám végül picit a felszínen marad az élmény.

A koreográfus Kun Attila bátor koncepciója túl sok kérdésre nem ad magának választ, bár ezúttal talán maga a kérdésfeltevés a fontosabb, ahogy táncosaival kísérletet tesz a kortárs definíciójára, nem csupán környezetére és alkotóközegére reflektálva, hanem önvizsgálatot is tartva.

Bár az előadás számos megközelítést felvázol, hol viccesen, hol szarkasztikusan, és mindvégig őszintén, nem jutunk sokkal közelebb a „kortárs káosz” megértéséhez. Talán nem is az számít, mi van kívül, az információ benne van a táncosok testében, sejtszinten – ezért is dolgozott a társulat a premier előtt két hétig Natalia Iwaniec gaga-oktatóval.

A gaga, melyet a világhírű izraeli Batsheva táncegyüttes alapítója, Ohad Naharin fejlesztett ki, új mozgásnyelv és -filozófia, mely nem a fizikális és előadói képességek tökélyre fejlesztésében látja a táncművészet csúcsát, hanem a testben már meglévő tudás megismerésében és elmélyítésében.

A táncos számára a test a legfontosabb eszköz, mely több mint festőnek az ecset, hiszen szellemének fizikai kiterjesztése, mely tudatosan használva alkotótérré vagy akár magává az alkotássá is válhat. Helyes és hiteles lehet az irány, amerre a társulat elindult, már csak hagyni kell hatni a gondolatot, és figyelni, hogyan hullámzik végig a testben, és milyen válaszokat adnak rá a sejtek, melyek a 360 millió évnyi evolúciós tudást magukban hordozzák.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!