Fernando Alonso indul az élről a Hungaroringen
A Hungaroringen az időmérő edzés második szakaszának utolsó perceiben balesetet szenvedett Felipe Massát mentőhelikopter szállította tegnap délután a budapesti Róbert Károly körúti Állami Egészségügyi Központ – a Honvéd Kórház – sürgősségi osztályára. Állapotát stabilizálták, lélegeztették – egy orvoscsoport azonnal megvizsgálta, s a CT-eredmények után úgy döntöttek, koponyaműtétet hajtanak végre a súlyos, életveszélyes sérüléssel küzdő brazil autóversenyzőn. Massa bal homlokcsonttörésein mintegy kétórás műtétet hajtottak végre, majd az intenzív osztályra szállították. A Vasárnapi Híreket Szilvásy István főigazgató személyesen tájékoztatta a pilóta állapotáról, valamint arról, hogy az Állami Egészségügyi Központ harmadik éve áll kapcsolatban a Hungaroringen rendezett
Formula–1 versenyek szervezőbizottságával, azóta ez az első komoly baleset, ami a hazai pályán történt.
Húsz perc szünet
Az idei Magyar Nagydíjat beárnyékolja a súlyos baleset, amely a Ferrarit vezető brazil Felipe Massát érte, aki nagy sebességgel a gumifalba csapódott. A televíziós közvetítés visszaadta, hogy mi is történt a baleset előtt. Az előtte haladó Rubens Barrichello autójáról levált alkatrész találta fejbe a közel 200 km-es sebességgel száguldó Massát.
Emiatt közel 20 percig állt az időmérő edzés, amelyet óriási meglepetésre az idén eddig gyengélkedő renault-os Fernando Alonso nyert meg, a vörös bikások – a Red-Bull-osok – előtt, azaz Vettelt és Webbert megelőzve.
Az élet írja a legizgalmasabb forgatókönyvet, mert a verseny előtt sokan azt találgatták, ki lesz a matador, azaz ki fogja lebökni a vörös bikásokat. Nos, egy igazi matador, egy spanyol, legalábbis az időmérő edzésen ezt megtette. A szakértők szerint magához kellett volna térnie a Brawn-csapatnak, az elmúlt két versenyen elszenvedett vereséget követően, ám ez nem következett be, olyannyira nem, hogy Barrichellónak még a harmadik kvalifikációba sem sikerült bejutnia, és Button sem villogott, már ami a rajtpozíció jó helyezését illeti. Ennyit elöljáróban.
Akkor most kanyarodjunk vissza, hogy mi is történt szombaton délelőtt, illetve kora délután a Hungaroringen. A szabadedzéseken úgy tűnt, hogy felébredt Csipkerózsika-álmából a McLaren, azaz ezúttal olyan kocsit tudott két versenyzője alá tenni, amely felvette a versenyt az eddig kiválóan szereplő csapatokkal, vagyis Hamilton és Kovalainen is jól autózott a szabad tréningen. Az időmérőn azonban besoroltak oda, igaz, egy kicsit előbbre, ahol jelenleg a helyük van, és mind a két pilótájuk ott van a legjobb tíz között. Nagyon jól ment a Williams Toyota, hiszen mind Rosberg, mind Nakadzsima is megtalálható a tíz között, ahova bejutott még Button, Räikkönnen és a balesetet szenvedett Massa is. Ám az első két sorban ott van Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Mark Webber és meglepetésre a negyedik helyen, Lewis Hamilton.
Glock azért reménykedik
Az elmúlt időszakban a mi pályánkon mindig jól szerepeltek a Toyota versenyzői, Timo Glock, illetve Jarno Trulli. Most nem tudni, hogy miért, de valahogy nem feküdt egyik versenyzőnek sem a pálya, de leginkább a csapat nem tudott olyan autót alájuk tenni, amely megfelelő lett volna, így aztán egyiküknek sem sikerült a tíz közé kerülnie.
Néhány szót tudtunk váltani a kiváló német pilótával, Timo Glockkal, aki elmondta, hogy a legkedvesebb pályái közé tartozik a Hungaroring, hiszen életében először tavaly a mogyoródi pályán sikerült dobogóra állnia, mikor is második lett. Majd arról kérdeztük, miként került kapcsolatba a benzingőzös világgal.
– Nagyon fiatalon édesapámtól kaptam egy motorbiciklit, majd később elkezdtem motokrosszozni, és 14 éves koromban ültem először gokartba, amelynek köszönhetően megtanultam az autózás alapelemeit, mert a gokart a legjobb tanuló járgány egy későbbi autóversenyző számára, hiszen itt a pillanatok tört része alatt kell egyszerre sok mindent csinálni, és sok mindenre figyelni.
Mikor indult életében először igazi autóversenyen?
– 18 éves koromban kaptam meg a lehetőséget egy BMW formaautóval, és több szériát végigjárva, jutottam el a Forma–1-ig. Itt kell kiemelnem, mindent a családomnak, édesapámnak köszönhetek, mert nem voltunk gazdagok, sőt jómódúak sem, szinten mindent feláldoztak azért, hogy az én álmom teljesüljön, hogy Forma–1-es versenyző lehessek.
Sokan a Hungaroringet egy nagy gokartpályának tarják. Tudja itt hasznosítani azt, amit a miniautóval megtanult?
– Ma is rengeteget gokartozom, és valóban van kis hasonlóság egy gokart- pálya és a Hungaroring között, mert ha az embert elkapja a ritmust, akkor nagyszerűen lehet menni a magyar pályán.
Mi a cél a Toyota előtt?
– Annak dacára, hogy most nem sikerült, úgy ahogy vártuk, a legfontosabbnak azt tartjuk, hogy idén sikerüljön futamot nyernünk, vagy Jarnónak vagy nekem, de ami még ennél is fontosabb, hogy a konstruktőri versenyben megtartsuk a harmadik helyünket.
Befejezésül Timo Glockot arra kértük, hogy röviden jellemezze versenyzőtársait, pontosabban azt az öt pilótát, akiket ő a legnagyobb ellenfeleknek tart.
Kezdjük Sebastian Vettellel: honfitársam, és Németországban csak „bébischumachernek” vagy „kisschumachernek” becézik.
Mark Webber: időmérőmenő, de már bebizonyította, hogy többre is képes.
Jenson Button: a mostani Forma-1-es versenyzők közül ő tud a legfinomabban vezetni, nem rángatja az autót, a legnagyobb sebességnél is olyan vajpuhán kezelni a dolgokat, mintha egy személyautóban ülne.
Jarno Trulli: kiváló borász, nagyszerű borai vannak, ja, és még kiválóan tud időmérő edzésen szerepelni.
Timo Glock: a 2010-es világbajnok, mondta mosolyogva, majd hozzáfűzte, de szép lenne.
Fluck Miklós