Több az állami reklám a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó ingyenes Lokál című lapban, mint a saját tartalom. A hamarosan napilappá alakuló újságban a Szerencsejáték Zrt. több mint 6 oldalon jelenik meg, az MVM csoport 3 oldalon reklámozza magát, az Erzsébet-utalványnak 1,5, a babakötvénynek pedig 1 oldal jutott. Összességében a lap aktuális számában 6 oldalnyi saját anyag van, de sok a PR-gyanús cikk is.

 
Habony Árpád és Andy Vajna - Fotó: Varga György, MTI

A Magyar Narancs még március elején összesítette, hogy mennyiért hirdet az állam a Habony érdekeltségébe tartozó Modern Media Group kiadványaiban, köztük a Lokálban. A lap megkeresésére több cég válaszolt, és ebből kiderült, a Szerencsejáték Zrt. akkori adatok szerint 307, az MVM 129 millió forint értékben hirdetett a felületeken. Emellett vásárolt felületet a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Zeneakadémia, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a Budapesti Temetkezési Intézet, a BKK és a Józsefvárosi Önkormányzat is. A teljes lista nagyon hosszú, az állami hirdetések összértéke akkori becslések szerint elérhette az 1 milliárd forintot, ami az aktuális lapszám ismeretében azóta tovább duzzadt.

A kormányzat igyekszik kistafírozni az újságot, mielőtt napilappá válik, és a Metropol konkurenciájaként ingyenesen kezdik osztogatni az utcákon, buszokon és a metróban. Igazi versenyre nem kell felkészülnie Orbán Viktor tanácsadójának, a kegyvesztetté vált Simicska Lajoshoz köthető Metropolt ugyanis a BKV már kivágta a területeiről, az „osztogatás jogát” pedig pályáztatás nélkül nyerte meg a Lokál, amely már a MÁV-val is tárgyal.

Mindeközben az Andy Vajna-féle TV2 is tovább terjeszkedik, a „család” 10 csatornásra bővül. Lesz többek között „Izaura Tv” a legkedveltebb sorozatokkal, gasztronómiai csatorna Chili Tv néven, Zenebutik és mesecsatorna is. Emellett két sportadóval is bővül Vajna médiabirodalma, amelyeket kevés fantáziával TV2 Sport1 és a TV2 Sport2 néven jegyeztettek be. Habony és Vajna erősítése azután vált még inkább indokolttá, miután az MNB-alapítványok körüli botrány maga alá temette a Matolcsy György érdek- és rokoni köre köré épülő médiabirodalmat.

Egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy a VS.hu-t üzemeltető New Wave Production Kft. másfél év alatt több mint félmilliárd forint támogatást kapott a Pallas Athéné alapítványoktól. Ez a cég vásárolta meg tavaly év végén a Magyar Telekomtól az Origo hírportált és szerette volna megszerezni a Figyelő című hetilapot is. Korábban is szinte biztosra lehetett venni, hogy a cég a cseh Bawaco befektetői csoporton keresztül Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvéréhez kötődik. Ezt a héten a VS.hu első főszerkesztője, Kerényi György is elismerte a Magyar Narancsnak, amikor megerősítette, hogy Szemerey járt a szerkesztőségben, ahol tulajdonosként tárgyalt és beszélt vele.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!