Jelentős bevételtől eshetnek el a társasházak, ha a reklámpiac újraszabályozása miatt nem lehet többé óriásplakátokat helyezni a házak falára.

Ez a rezsiköltségek emelkedéséhez vezethet a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) főtitkára szerint, mivel a házak plakátozásából származó bevételek most a közös költségeket csökkentik. Fülöp Szilvia arról beszélt a Világgazdaságnak, hogy a kormány a köz- és magánterületen lévő óriásplakátok kihelyezését az önkormányzatok hatáskörébe helyezné, és a piacba való ilyen mértékű beavatkozás tovább fokozza az elmúlt évek váratlan intézkedései (például a reklámadó) miatt kialakult bizonytalanságot.

A közterületi reklámköltés 2015-ben meghaladta a 15 milliárd forintot, mintegy 7,7 százalékát tette ki a teljes „reklámtortának”, ami 194,37 milliárd forint volt.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!