Aligha találni olyan embert a földön, akinek ne határozná meg életét, vagy annak legalább egy szakaszát egy vetélytárs. A vele való kapcsolat egyszerre bonyolult és különleges. Általában elég korán, gyerekkorban kialakul, és a legtöbb esetben egészen felnőttkorig kísér.

  <h1>Évtizedekig uralják majd az eget. Képünkön a Boeing, a legendás Jumbo legújabb generációja</h1>-
  <h1>A Boeing európai vetélytársa: az Airbus 380</h1>-

Évtizedekig uralják majd az eget. Képünkön a Boeing, a legendás Jumbo legújabb generációja

- – Kép 1/2

Nehéz eldönteni, hogy a riválist valójában gyűlöljük-e, vagy felnézünk rá. Pont azért, mert amekkora tüske a szemünkben, legalább annyira ösztönöz, és visz minket előre céljaink elérésében.

Valahogy ilyen kapcsolat alakult ki a két repülőgépgyártó óriásvállalat, a Boeing és az Airbus között, akik levegőben, földön és a tőzsdén egyaránt versengenek egymással.

Több mint két évtizede folyik az állandó harc, hogy melyikük tud gyorsabb, hosszabb, több ülőhellyel ellátott, kényelmesebb repülőt gyártani.

A két cég közti vetélkedést új dimenzióba helyezte a Boeing vívmánya, a legendás Jumbo Jet utasszállító legmodernebb változata, a 747-8. A gépet épp a napokban tesztelték Seattle-ben több ezer alkalmazott és Boeing-fanatikus előtt.

A 747-8 Intercontinental 467 utast reptet. Ez 51-el több ülőhely, mint amennyi a 747 korábbi verziójában volt. Meg sem próbált a nyolcszáz személyes luxusvárosra emlékeztető A380-sal ebben a kérdésben megütközni. A Jumbo terepe mindig is a megbízhatóság és a gazdaságosság volt.

A Boeing vezetése állítja, hogy a 747-8 nem riválisa, csak „kiegészítője” az A380-nak. Ennek ellenére reklámjában a Boeing a 747-8-as szerényen jelenti, hogy tíz százalékkal könnyebb ülései vannak, utasonként tizenegy százalékkal kevesebb üzemanyagot használ. A mai kerozinárak mellett épp ezek a legütősebb érvek. Az Air China légitársaság éppen A-380-as rendeléseit tervezi lecserélni a Boeing új Jumbóira.

A 747-8-asból már harminchárom darab elkelt. Csupán a Lufthansa húszat rendelt, melyek jövőre már üzembe is állnak. Boeing egyébként 317,5 millió dollárért árulja az utasszállító darabját.

Hosszú út vezetett a Boeing sikeréig. A legújabb 747-es tesztrepülését eredetileg két évvel ezelőttre tervezték, ám azt csak idén sikerült megvalósítani. Ezalatt az Airbus óriásából már hatvannyolcat eladtak.

 

Címkék: vb, gazdaság, közlekedés, vb, vb

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!