Tele vannak a külföldi magazinok, tévék Magyarországgal.

Világszerte ismert lapok méltatják azokat a hazai nevezetességeket, amiért rajonganak szerte Európában, sőt a tengerentúlon is. Csakhogy a gyógyfürdők, a forralt bor és a gulyás nem jelentenek akkora vonzerőt, amelyek miatt özönlenének a turisták a téli Budapestre. A Magyar Turizmus Zrt. egy közel egymillió eurós kampánnyal igyekszik idecsábítani a külföldi vendégeket. „A Budapest Winter Invitation kampányunkat hetedszerre rendezzük meg, november 1-jétől április 5-ig, számos szolgáltató és intézmény – szállodák, városnéző programok, autókölcsönzők, gyógyfürdők, múzeumok, légitársaság – együttműködésével” – mondta lapunknak Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatója. A szakember szerint a tavalyi akció alatt 80 ezer vendégéjszakát töltött Budapesten a többségében német, olasz, brit és amerikai turista, akiknek jelentős része visszatérő vendég volt. „Idén is minimum ilyen jó eredményeket várunk, az akcióhoz a Szépművészeti Múzeum Cézanne kiállítása és a Budapesti Tavaszi Fesztivál is csatlakozott. A belföldi turizmust a gyógy- és wellness- kampányokkal élénkítjük, ennek köszönhetően általában jó foglaltság volt karácsonykor, szilveszterkor pedig telt ház, a kisebb szállodákban is. A 2012- es adatok csak februárban készülnek el, de az látszik, hogy az év első felének gyengébb teljesítménye nyártól javulni kezdett” – mondta Maráczi, aki szerint Magyarország Európán belül másodlagos úti cél a világturisztika térképén. Európa részesedése a világ turizmusából 42 százalék, a legkedveltebb, „első vonalas” úti célok: London, Párizs, Róma és Berlin. Magyarország Prágával és Béccsel áll majdnem egy szinten. „A CNN és a Lonely Planet budapesti ajánlása vagy az Eurosporton most is futó kampány ideirányítja a világ figyelmét, hatásuk pozitív, de azt lemérni nem lehet, hogy általuk mennyivel több turista érkezik” – tette hozzá a szakember, aki úgy véli, a hazánkról szóló politikai hírek ugyan nem minden esetben erősítik a pozitív képet, de a turisták többséget nem ez befolyásolja. Maráczi Gábor szerint az utazni vágyók általában a közbiztonság, a megközelíthetőség és az ár-érték arány alapján választanak várost és országot – mindezek függvényében pedig értékes turisztikai célpont vagyunk.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!