Az elmúlt évben már-már sikké vált az interneten vásárolni. Akciósan. A Web 2.0-s felületet gyakorlatilag elárasztják a kedvezményes parfüm-, belföldi utazás-, kényeztető masszázs- és okostelefon-ajánlatok.

Nem kell mást tennünk, csak rákattintani valamelyik kuponokat értékesítő vagy közösségi vásárlói oldalra, kinézni egy ötven-, hatvan-, vagy akár hetven- százalékos kedvezménnyel kínált portékát, és megrendelni. A hülyének is megéri, gondolnánk. Ezek az internetes cégek mégsem csupán a karitatív lelkesedés okán jelentek meg a piacon: a hazánkban jelenleg működő ötven bónuszkuponüzletben érdekelt cég röpke egy év alatt összesen hárommilliárd forint bevételt termelt. Magyarország legnépszerűbb akciós termékeket áruló honlapja 2010 szeptemberében startolt. Míg tavasszal csak hat főt foglalkoztatott, addig mára tizenhétre bővült személyzete. A rendszer nagyon okosan működik. Ha egy cég akciósan ajánlja fel termékeit, cserébe reklámfelületet kap az oldalon, úgy szerez tehát ismertséget, hogy nem kell hatalmas összeget kipengetnie a borsos árú hirdetési felületért. Érdemes azonban résen lenni: az ak­ciós vásárlás ugyanis újabb akciós – és sokszor felesleges – vásárlást szül!

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!