Marc Norman–Tom Stoppard–Lee Hall: Szerelmes Shakespeare, Madách Színház

  <h1>Kerekes Éva abroncsba és körgallérba szorított Királynőként is életet visz a színre - Forrás: Madách Színház</h1>-
  <h1>Pál András Wessex szerepében - Forrás: Madách Színház</h1>-

Kerekes Éva abroncsba és körgallérba szorított Királynőként is életet visz a színre - Forrás: Madách Színház

- – Kép 1/2

Mint a Mátyás király-mesében: zenés színház, mégis prózai mű; a Madáchban játsszák, de (a főbb szerepekben) radnótis, örkényes, nemzetis színészekkel; valódi személyről mesél, csakhogy fiktív történettel; vad szerelemről szól, amiről a hősök mégis higgadtan mondanak le; filmváltozata hét Oscart nyert, ám most színpadon látható. A Madách Színház legújabb, sikerszériának szánt előadását, a Szerelmes Shakespeare-t még nyár elején mutatták be, és most a perzselő nyár múltával egy hónapig megint látható a perzselő szerelem története.

Az előadás kettős szereposztással megy. Az egyik Viola (a nagyközönség által a Kincsem című filmből ismert) Petrik Andrea, aki most érezhetően nem találja a helyét. A vadócság, zabolázhatatlanság, ami karakterében rejlik, és pluszízt vihetett volna az előadásba, itt most nem tud működni, a Madách zabolázta.

Kár. Solti Ádám igyekvő Will, akkor tud igazán meggyőző s felszabadult lenni, amikor megszabadulhat a szépfiú és zseni volttól, és női ruhába bújva kicsit komédiázhat. Zöld Csaba kifogástalan Marlowe. Kerekes Éva viszont mindent visz. Pontosabban épp az életet viszi a színre, még abroncsba és körgallérba szorított Királynőként is. Amikor ő megjelenik, többet sejtünk meg érzelmekről, belső viharokról és lemondásokról, mint magából a történetből, amit elénk kerekítenek. Ráadásul egyetlen életbölcsességről tanúskodó, hamiskás pillantása az abroncsok fölül, és erős életkedve támad az embernek.

A Tom Stoppard által írt, John Madden rendezte romantikus filmvígjáték pimaszul friss és szellemes volt, a mostani adaptációból épp a kreativitás, a szellem és a svung hiányzik. Néhány alkalommal csillan csak meg eredeti ötlet, mint például a filmszerű áttűnésekkel. Profin, üzembiztosan lebonyolított előadást kapunk, a szerelemnek még csak a szele sem csap meg.

Így történik, hogy szerelem ide, szerelem oda, most nem szeretünk bele a Madách legújabb produkciójába. Amely mintha tovább erősítené a Királynő tapasztalatát: nem látott még oly előadást, amely hitelesen tudná ábrázolni az igaz szerelmet. Ám, aki szereti a gyönyörű, impozáns jelmezeket (Romhányi Nóra), és legfőképp a különféle helyekről felvonultatott izgalmas tehetségű színészeket, az mégsem fog rosszul járni a Szirtes Tamás rendezte előadással.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!