A leghíresebb magyar képregényalkotó, Futaki Attila szerint a ’90-es évek aranykorához képest az egész világon csökkentek a képregényeladások – bár népszerűségük töretlen –, elsősorban az interneten elérhető illegális közléseknek köszönhetően, az akkori milliós eladásoknak ma csak a töredékét éri el egy-egy szuperhősös kiadvány is.

A Franciaországban önálló albumot megjelentető alkotó – akinek tavalyi New York Times-beli megjelenése az év sportillusztrációja volt, és a GQ magazinnak is dolgozott – szerint az itthoni helyzet azért nem túl rózsás, mivel nálunk nem iparosodott a képregénykiadás.

„Nincs jól elválasztható hagyományos, illetve szerzői képregény. Szerintem a kettő egymás nélkül nem működik, egyik erősíti a másikat. Nincs erős konkurencia, nincsenek szigorú kiadói elvárások, sem határidők, így a szerzőknek, önhibájukon kívül, lehetőségük sincs élesben kipróbálni magukat” – nyilatkozta lapunknak Futaki, aki jelenleg a francia forradalmár, Jules Bonnot történetének grafikus elmesélésén dolgozik. Ezenkívül a híres belga Le Lombard kiadó megbízásából készít egy I. világháborús, Párizsban játszódó sorozatot, s megvalósulni látszik a régóta dédelgetett, Esterházy Péterrel közös képregénye is.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!