A megújult M1 magazinműsorai talán azért nem kaptak még annyi figyelmet, mint az ordító bakikkal teli új Híradó, mert annyira jellegtelenek, hogy az ingerküszöböt sem csiklandozzák.

 
Rúzs és selyem. „Nincs olyan lány a világon, aki ne álmodna csodálatos csipkés esküvői ruháról.” Talán a KDNP szerkeszti a műsort?

Legfeljebb azokét, akiknek még a nevét sem tudják helyesen leírni, amire a Rúzs és selyem egyik riportalanya, Drencseva Natali divatblogger panaszkodott, akit Doncsev Natasának kereszteltek a szerkesztők. A fiatalabb közönség joggal röhögi ki a divatmagazint (nem csak naftalinos-szépelgő címe miatt), amiben azt sulykolják, hogy „nincs olyan lány a világon, aki ne álmodna csodálatos csipkés esküvői ruháról”. Talán a KDNP szerkeszti a műsort? Megtudjuk, hogy „a fehér a tavasz egyik nagy színe, de mindig megdöbbentő hatást kelt a morcos téli szürkeség után”, és „hiába kapható az üzletekben minden, mi szem-szájnak ingere, a magunk készítette holmiknak van valami különleges varázsa”. Ha csak felcsapnának egy mai női magazint és felolvasnák, akkor sem jutna ennyi közhely egy mondatba.

A Kosár című fogyasztóvédelmi műsor akár az M3-on is futhatna, olyan messze áll a modern műsorkészítéstől. Lassú, statikus bejátszásokkal, avétos és körülményes szövegezéssel. Nem mondom, hogy a megtörtént eseteket úgy kellene dramatizálni, mint A gyanú árnyékában részeit, de a vevő-eladó vitákra épp nem ez a fásult egykedvűség jellemző, kiegészítve a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivőjének mosolygós kommentárjaival.

Az Itthon vagy! álomkórt terjesztő útikalauzai után visszasírjuk, ahogy Borbás Marcsi sikongat a kosfogaton, meghúzza a pálinkával töltött kunsági pásztorbotot és csintalankodik a két főtt tojással pajkosan tálalt birkafarokkal. Sopront sikerült olyan lelkesítően bemutatni, hogy még egy virgoncabb nyugdíjascsoport se menne oda várost nézni. Talán az adóforintjainkból mégis sikerült valami hasznosat alkotni, és az MTVA feltalálta az időgépet?

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!