A Broadway után mindig nehéz színpadra állítani egy musicalt, főleg, ha Bob Fosse koreografálta, és még film is készült belőle.
![](/files/public/cikkepek/9170/Image/Nagy_mPVm_ajanlo_sweet_charity.jpg)
Ráadásul Shirley MacLaine főszereplésével, aki az emberek tudatában maga Sweet Charity. Pelsőczy Réka mégis vállalkozott rá a pesti Magyar Színházban. Rendezése ötletes és pergő, nincsenek üresjáratok, már-már önfeledt szórakozást nyújtana, ha a tökélyt nem zavarnák meg a kilógó lólábak. A második szereposztás Charityje, Ruttkay Laura jó komika, de túlságosan finomkodó, hiányzik belőle a természetes nagyszájúság és a könnyedség, amitől karaktere elmosódott marad. Álmodozó kamaszlány a nagyváros fertőjében. Személyiségén nem sugárzik keresztül a feloldhatatlan magány, ami drámaivá tenné a figurát. Partnere, Gémes Antos (Oscar) azonban egyszerre szellemes és merev, szabadon szárnyaló és klausztrofóbiás, rajongó és elengedő. Kettősükben mégsem következik be a csoda. A Fan-Dango mulató lányai különböző karaktereket jelenítenek meg, valahogy mégis egyformák. Ezt egyedül a táncban nem sikerül produkálniuk. Hiába összehangolt és egyszerűségében is látványos Dékány Edit koreográfiája, ha a lányok unottan és elhasználtan végzik a csípőkörzéseket. Lesír róluk, hogy egy menetért háromezret kapnak, és még abból is le kell adniuk a stricijüknek. Tánc utáni megszólalásaik hamisak, nem bártáncosnők, csak eljátsszák azt. Száműzték munkájukból az erotikát és az intimitást. A sorból egyedül Dániel Vali Madame-korú bártündére lóg ki, aki a lányok között és az előadásban is viszi a prímet. Ő még tudja, mi a szakma. Míg az eredeti darabban belenyugvással viselik sorsukat, s csak álmodoznak egy értelmes életről, itt mindenki gyűlöli életformáját. Érthetetlen, hogy álmodozás helyett miért nem lépnek ki. Ha recepciósnak nem is, de takarítónőnek biztos felvennék őket. A hitelességet a jelmezek és a szöveg sem segítik elő. Zöldi Gergely dalfordításai egészen félelmetesek, vagy a rím marad el vagy a rím kedvéért a stílus. Hogy hangozhat el egy mai musicalben a „ciki” és a „gusztusos” szó? Bujdosó Nóra jelmezeivel pedig egyszerre próbálja a hatvanas évek végének öltözködését követni és modernséget vinni az előadásba. A szektás jelenetben a hippik raszta sapkákat és hip-hop trikókat kaptak. Így aztán teljes a keveredés.
Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!