Az igazi macsó „élő” farkasokat hord sálként, a szupermodell rusnya, de okos fiúval csókolózik, a nyugdíjasok lámpaoltás után meglógnak az otthonból bulizni – a világ legdrágább reklámfilmjei az idén is túllicitálták egymást meredek ötletek tekintetében.

A Föld legnézettebb tévéműsora az amerikaifutball-bajnokság döntője, melyet csak az Egyesült Államokban 108 millióan (és világszerte még legalább ennyien) követtek egy héttel ezelőtt. A Super Bowlt közvetítő CBS csatorna 30 másodperc reklámidőért nagyjából 3,8 millió dollárt kért a csaknem félszáz hirdetőtől, akik ennek sokszorosát költötték egy-egy hirdetésre. Hiszen presztízskérdés is, hogy kié a legötletesebb, leginspirálóbb kisfilm a nézők és a reklámszakma szemében egyaránt attrakciónak számító, gigantikus félidei reklámblokkban.

Akinek nem tellett ötletre, bevetette a legdrágább számítógépes trükköket – a legnagyobb fiaskók közt akadt sörnek szerenádozó aranyhal, éneklő csokigolyó és több, az űrbe kilőtt autó is. Vicsorgó digitális farkasokat tett reklámhőse nyakába az Old Spice, így nem csoda, ha a női lábak megremegtek a mellesleg férfias illatú vasmacsó láttán. Bakot lőttek azzal a Kia-reklámmal, melyben egy humanoid robotnő a „tiszteld a technikát” szlogen nevében laposra ver egy potenciális vásárlót, mert összefogdosta a bemutatóautót. Nem sokan nevettek azon se, ahogy a nyugdíjasotthon lakói éjjel kiszöknek a diszkóba, és míg az idős hölgyek eltűnnek a vécében a fiatal fiúkkal, az öregurak egész hátas tetoválást csináltatnak, majd betérnek falatozni a reklámozott gyorsétterembe. A legkellemetlenebb perceket egy internetes cég hirdetése okozta, melyben a topmodell Bar Raffaeli kéjesen csókolózik egy csúnya, kövér, szemüveges számítógépzsenivel, mert „ilyen, amikor a szépség és az ész egybeolvad”.

Az este legjobb reklámja a Forbes szerint az amúgy Kecskeméten gyártott Mercedes CLA kisfilmje volt: egy fiatal srác ajánlatot kap a Sátántól (akit Willem Dafoe alakít), hogy ha eladja neki a lelkét, megkapja a kocsit, és mindent, ami vele jár, randizhat szupermodellel, haverkodhat sztárokkal (miközben stílusosan a Rolling Stones Sympathy for the Devil című száma szól). A fiú mégis nemet mond, hiszen potom 29 900 dollárért ő is meg tudja venni a Mercit…

Ezzel szemben egyszerű, de jópofa poénnal élt az Audi: apuka odaadja a kocsi kulcsát az érettségi bankettre induló fiának, aki az önbizalomtól megrészegülve bevágtat a táncterembe, szájon csókolja a bálkirálynőt, majd diadalittasan vigyorogva és hatalmas monoklival repeszt el a helyszínről. Az ötlet ért a legtöbbet abban a folttisztítóreklámban is, melyben egy focidrukker a szurkolás hevében összekeni magát, és a ketchup Joe Montana (az egyik döntős csapat, San Francisco 49ers legendás játékosa) képmását formázó foltot hagy pólóján. Tévéstábok és rajongók ezrei zarándokolnak el hozzá, hogy tiszteletüket leróják a csodálatos folt (akárcsak a Jézus-arcképes pirítós) előtt, csakhogy ekkor felesége kimossa a pólót – mert titokban a rivális csapatnak, a Baltimore Ravensnek drukkol. Ebből is látszik, hogy a humor bár kultúrafüggő, a legjobb vicceket a világon mindenki érti.

Címkék: kritika, távkapcsoló

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!