Egy hét múlva Melbourne-ben kezdődik a 2011-es Forma–1-es idény, miután a bahreini összecsapások miatt az arab sejkségben elmaradt az autós gyorsasági vb idénynyitója. Az, hogy a későbbiekben megrendezik-e a futamot, a majdani politikai helyzettől függ – mondta Bernie Ecclestone, az F–1 teljhatalmú ura.

 
Vettel tesztel

Egy biztos, az idei sorozat a tavalyihoz hasonló igen nagy csatát ígér. 2010-ben a német Vettel Abu-Dzabiban mesébe illő győzelmet aratva lett világbajnok. Az utolsó futam előtt 25 ponttal volt lemaradva Alonsótól, és még előtte volt márkatársa, Webber is. Ám a Red Bull-os srác senkire és semmire nem volt tekintettel. Ő lett minden idők legfiatalabb Forma–1-es világbajnoka. A végelszámolásnál kiderült, hogy Vettel 256, Alonso 252, míg Webber 242 pontot gyűjtött, és a csapatgyőzelem is a Vörös Bikáké lett.

Ebben az évben nyilván mindenki – mármint akinek kellő tudása, és jó versenyautója is van – arra törekszik majd, hogy megszorítsa a fiatal németet. Nagyon fogadkozik Alonso, aki tavaly talán csak azért szorult le a világbajnoki dobogó tetejéről, mert csapata rossz ütemben hívta ki kerékcserére az utolsó futamon. Sokakat foglalkoztat az a gondolat is, vajon milyen lesz a viszony a két nagy rivális, Mark Webber és Sebastian Vettel között, rivalizálásuk bizony nem- egyszer idegesítette a Red Bull vezetőit, és főleg az ausztrál részéről igencsak sarkos kritikák hangzottak el mind a csapat, mind a német versenyzőtárs címére.

Vannak akik úgy vélik, hogy ez az év a Ferrariké lesz, mert állítólag a tesztek alapján igencsak „eltalálták” az autót. De nagyon fogadkozik a veteránnak számító Michael Schumacher is. A Renault-nál Robert Kubica helyén, Nick Heifeld a beugró, a lengyel versenyző pár héttel ezelőtt súlyos autóbalesetet szenvedett egy raliversenyen és felépülése hosszú hónapokig tart majd, eddig négy műtéten esett át.

Az idei szezon tehát Ausztráliában indul, majd innen a versenyzők Malajziába és Kínába utaznak tovább, az első európai verseny május 8-án a Török Nagydíj lesz. A Magyar Nagydíjat július 31-én rendezik, míg az évadzáró november 27-én, Brazíliában lesz, hacsak nem dönt úgy a nemzetközi szövetség és annak fura ura, Bernie Ecclestone, hogy beilleszti a Bahreini Nagydíjat – vagy egy hosszabb köztes szünet idejére, vagy pedig a brazil GP utánra.

Az F–1 híveit nyilván érdekli, hogy vajon a Mercedes tud-e olyan ütőképes autót készíteni Michael Schumachernek, hogy a németek hétszeres világbajnoka ismét régi formáját mutassa, vagy megint dominálni fognak a Red Bullok, a Fer­­ra­rik, vagy éppen a Renault-k, s a Wil­­li­amsek. Ám az utolsó teszten „Sumi” fantasztikus időt ment, s ráadásul Ros­berg csak picivel volt lassabb!

Ami a szabályokat illeti, új gumiszállító lépett be a Bridgestone helyére, jelesül a Pirelli tér vissza, több mint egy évtized után. Az eddigi teszteket köve­tően a versenyzők nincsenek megelégedve az olasz gyár „papucsaival”. Amúgy sokkal több kerékcserére van kilátás, mint eddig. Újra használható lesz a KERS, azaz az energia-visszanyerő rendszer, amely plusz lóerőt tud szolgáltatni rövid ideig, például az előzésekkor és állítható lesz a hátsó légterelő, amely az előzést segíti. Ám tilos lesz az az F-csatorna, amelyet a versenyző testmozgásával vagy kezével szabályozott. Továbbra is nyolc motor használható fel, amelyik csapat ennél többet vesz igénybe, büntetést kap, ami a rajtpozíciót fogja befolyásolni. Öt váltót szabad felhasználni az egész idény alatt, aki ezt túllépi, szintén büntetéssel számolhat.

Hogy kik a legesélyesebbek az idei világbajnoki címre? A regnáló bajnokot, Sebastian Vettelt tartják a legtöbben esélyesnek, és legalább annyian adnak sanszot az új Ferrarival versenyző Fernando Alonsónak. Kérdés, hogy a McLaren új kocsija megfelelő lesz-e a győzelemre Hamilton vagy Button számára. A hírek szerint Hamilton egyelőre nem elégedett a kocsival, de hát lehetnek még a rajtig változások. A hátsó szektorban lévő csapatok között akadhat olyan, például a Force India, amely meglepetést okozhat.

Március 27-én, az Ausztrál Nagydíj leintésekor valamelyest már okosabbak lehetünk.

 

Red Bull (osztrák)
1. Sebastian Vettel (német)
2. Mark Webber (ausztrál)

McLaren (brit)
3. Lewis Hamilton (brit)
4. Jenson Button (brit)

Ferrari (olasz)
5. Fernando Alonso (spanyol)
6. Felipe Massa (brazil)

Mercedes (német)
7. Michael Schumacher (német)
8. Nico Rosberg (német)

Renault (francia)
9. Nick Heidfeld (német)
10. Vitalij Petrov (orosz)

Williams (brit)
11. Rubens Barrichello (brazil)
12. Pastor Maldonado (venezuelai)

Force India (indiai)
14. Adrian Sutil (német)
15. Paul di Resta (brit)

Sauber (svájci)
16. Kobajasi Kamui (japán)
17. Sergio Perez Mendoza (mexikói)

Toro Rosso (olasz)
18. Sebastien Buemi (svájci)
19. Jaime Alguersuari (spanyol)

Lotus (malajziai)
20. Jarno Trulli (olasz)
21. Heikki Kovalainen (finn)

Hispania (spanyol)
22. Narain Karthikeyan (indiai)
23. Vitantonio Liuzzi (olasz)

Virgin (brit)
24. Timo Glock (német)
25. Jérome D’Ambrosio (belga)

 

Versenynaptár

Ausztrál Nagydíj márc. 27.
Maláj Nagydíjápr. 10.
Kínai Nagydíj ápr. 17.
Török Nagydíjmáj. 08.
Spanyol Nagydíj máj. 22.
Monacói Nagydíjmáj. 29.
Kanadai Nagydíj jún. 12.
Európa Nagydíjjún. 26.
Brit Nagydíj  júl. 10.
Német Nagydíj  júl. 24.
Magyar Nagydíj júl. 31.
Belga Nagydíjaug. 28.
Olasz Nagydíjszept. 11.
Szingapúri Nagydíj szept. 25.
Japán Nagydíjokt. 09.
Koreai Nagydíj okt. 16.
Indiai Nagydíj okt. 30.
Abu-Dzabi Nagydíj  nov. 13.
Brazil Nagydíj nov. 27.

 

Címkék: F1, korrupció, korrupció

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!