A történelem során bizonyára sok minden múlt már 5 másodpercen, ami akár meg is változtatta a világ menetét. Egy Forma– 1-es időbüntetés elsőre nem tűnik ilyen sorsfordító dolognak – a jelek szerint sokan mégis túlzottan komolyan vették.

 
Hamilton (balra) világbajnok lehet Mexikóban, Verstappen körül pedig zajlanak az események - Fotó: Andrei Isakovic, AFP

A korábbi F1-es pilóta, Mika Salo ugyanis az utóbbi napokban halálos fenyegetések egész sorát kapja, miután a versenybíróság tagjaként megbüntette Max Verstappent a múlt hétvégi Amerikai Nagydíjon. A fiatal holland versenyző az austini futam utolsó körében előzte meg Kimi Räikkönent, amivel feljött a 3. helyre. Igen ám, de mivel a manőver közben négy kerékkel elhagyta a pályát, és ezzel előnyt szerzett, a szabályok értelmében 5 mp-cel hátrasorolták, így végül is Räikkönené maradt a dobogós helyezés. Ezt követően az év egyik legszürreálisabb jelenete játszódott le, Verstappen ugyanis már a pihenőszobában várta, hogy a pódiumra szólítsák, ehelyett azonban a büntetésről értesülve a hátsó lépcsőn lefelé kellett távoznia.

Verstappen rajongóinak nem kellett sok, hogy felállítsák a maguk összeesküvés-elméleteit: az ítéletet meghozó testületnek ugyanis az említett Salo is tagja volt, aki egyrészt Räikkönenhez hasonlóan finn, másrészt korábban a Ferrari pilótája volt, így elvileg duplán is elfogult lehetett. Más kérdés, hogy azt a Red Bull istálló sem tagadta, hogy Verstappen előzése szabálytalan volt, csupán azt hozták fel, hogy mások ugyanezt megúszták büntetés nélkül. Salo természetesen tagadta a részrehajlást, majd hozzátette, nyugtalanítja, hogy az eset ilyen indulatokat váltott ki a szurkolókból.

Ilyen előzmények mellett készül a mezőny a hétvégi Mexikói Nagydíjra, ahol Lewis Hamilton matematikailag is bebiztosíthatja újabb világbajnoki címét.

A Mercedes brit pilótája jelenleg 66 ponttal vezet Sebastian Vettel előtt, a hátralévő három futamon pedig összesen 75 pontot lehet szerezni.

Ez azt jelenti, hogy Hamiltonnak a vasárnap magyar idő szerint 20 órakor kezdődő versenyen – még ha Vettel győz is – egy 5. hely is elegendő a negyedik vb-trófeájához. Figyelembe véve a Mercedes fölényét, és azt, hogy Hamilton utoljára több mint egy éve, a 2016-os Maláj Nagydíjon állt ki technikai hiba miatt, ez könnyen megoldható feladatnak tűnik. Ráadásul 2015 óta, mióta az átépített mexikóvárosi pálya ismét szerepel a naptárban, csak ő tudott ott nyerni. A 4. vb-címmel Hamilton az örökranglistán mostani riválisát, Vettelt, valamint Alain Prostot érné be.
 

Megkoronázná magát Alonso.
Az idei szenvedés után a következő idény sem ígér túl sok jót a McLarennél Fernando Alonsónak, aki a hírek szerint új célok felé kacsingat. A kétszeres világbajnok spanyol jövőre az autósportok „Hármas Koronájára” hajthat rá: a címet a három legnagyobb presztízsű viadal, azaz a Monacói Forma–1-es nagydíj, a Le Mans-i 24 órás verseny és az Indy500 megnyerésével lehet kiérdemelni. Alonsónak a monacói siker már megvan, az Indy500-on idén 27 körön át vezetett, ám ekkor kiesett, az egynapos versenyzés azonban újdonság lenne számára. A „Hármas Korona” eddigi egyetlen „viselője” az 1960-as évek legendája, a brit Graham Hill.

Címkék: Forma–1

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!