A hét képe, szakértője, utazói, kirúgása, száma, és a hét úrvezetője.

 
Az M4-es félbehagyva - Forrás: Drone Media Studio filmfelvétele

A hét képe
Ami egykor az egyiptomi fáraóknak a piramis volt, az a magyar miniszterelnököknek az autópálya: díszes emlékműve uralkodásuknak. Nos, az M4-es a maga félbehagyottságában akár hosszú évtizedekig is hirdetheti (a beton és vas minőségétől függően), hogyan működött a második Orbán-kormány. Mesélnek majd a félbehagyott hidak, a felhalmozott földkupacok és a feltúrt földek az elherdált 60 milliárdról, a hányaveti nemtörődömségről és egy szép barátság végéről, arról, hogy milyen is volt az, amikor Simicska Lajos kiesett a pixisből. Ennél kifejezőbb szimbóluma az orbáni világnak nem lehet.

A hét szakértője
A Magyar Nemzeti Bank unortodox módon látott neki a Quaestor-ügy felgöngyölítésének. Sikerült szakértőnek felkérniük Bácsi Sándort és Taraczky Andrejt, a brókerbotrányban elsőként megvádolt Buda-Cash Zrt. két olyan vezetőjét, akik valahogy nem érintettek a folyamatban lévő büntetőeljárásban. Mondjuk, van benne valami: ha a többi vezetőhöz képest nekik kettejüknek sikerült kihúzni magukat a 100 milliárdos csalásból, akkor tényleg értik a dolgukat… Egyébként annyi belátás azért volt bennük, hogy nem vállalták a felkérést.

A hét utazói
Kellemetlen, amikor a biodíszlet lázadozni kezd – így járt most a Kazahsztánban múlt héten 100 fős delegációval (és Mészáros Lőrinccel, illetve becses nejével, meg Ókovács Szilveszter operaigazgatóval) parádézó Orbán Viktor is. Az őket kísérő üzletemberek ugyanis utólag kifakadtak, mivel eredeti céljuk szerint azért vállalták saját költségen – csak a repülőjegy félmillióba került – az utat, hogy új piaci kapcsolatokat építsenek a keleti nyitás értelmében, ám esélyük sem volt kazah cégvezetőkkel tárgyalni. Viszont legalább impozáns és fess tömeget képezhettek a miniszterelnök háta mögött.

A hét kirúgása
Tarlós István főpolgármestert nem lehet bármilyen rossz sztorival megetetni. A BKK vezetősége megpróbálta, mondván, azért utaztak wellnessfürdőbe, hogy ott 36 órából 26-ot végigdolgozzanak. Most úgy hírlik, három vezetőt is kirúgnak a menedzsmentből: Somodi László vezérigazgató-helyettes, Markovics Ernő vezérigazgató-helyettes és Mihálszky Gábor tömegközlekedési divízióvezető eztán a BKK berkein kívül hódolhat csak fürdőzés iránti szenvedélyének.

A hét száma: 31 500
magyar hagyta el az országot tavaly, legalább egy évre. Másfélszer annyian vándoroltak ki, mint 2013-ban, tulajdonképpen egy nagyobb város teljes lakosságát vesztettük el 365 nap alatt. A KSH szerint ezek az adatok alulbecsültek is lehetnek, ugyanis nem mindenki jelenti be, hogy végleg lelép. Az emigrálók csaknem fele 30 év alatti.

A hét úrvezetője
Ügyesen választ autót Habony Árpád, ha szabálytalankodni akar. A kisbusz, mellyel múlt héten záróvonalon hajtott át anélkül, hogy akár ő, akár utasa (és cimbije, Andy Vajna) be lett volna kötve, semmilyen adatbázisban nem szerepel. „Ilyen adatokkal autó nincs forgalomban” – az ügyfélkapu ennyit tud a járműről, a TEK közölte, hogy nem az övék, de az államé sem, úgyhogy nagy kérdés, miért nem találni róla semmilyen adatot. Ha nem védett (és miért is lenne, Habonynak, akinek pontosan a munkája sem tisztázott, elvileg nem járna ilyen), akkor legfeljebb az képzelhető el, hogy nem fizették be utána a súlyadót, tulajdonosa NAV-végrehajtás alatt áll, esetleg ideiglenesen kivonták a forgalomból – egyik sem túl bizalomgerjesztő megoldás.

Címkék: A7 - heti abszurd

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!