Itt állunk a Parlament képviselőházi dísztermében, amely egyszersmind a nemzeti együttműködés rendszerének központi vezérlőterme, ahonnan a haza boldogulását irányítják a népakarat felkent mérnökei. Kérjük kedves látogatóinkat a sor végén, hogy ne maradozzanak le és ne nyúlkáljanak semmihez, mivel a magyar demokrácia használaton kívül helyezett berendezési tárgyai muzeális értéket képviselnek!

Nehéz elképzelni, hogy még néhány évvel ezelőtt is milyen nagy élet folyt itten az aranyfüsttel bevont öreg falak között.

Országgyűlési képviselők százai töltötték meg a padsorokat, nyüzsögtek, eszegettek, beszélgettek, laptopjukon játszadoztak, vitatkoztak, és nem kell félni az igazságtól: veszekedtek egy-egy törvénytervezet vitájában. Az amúgy tényleges támogatottságot felmutatni képtelen ellenzék például módosító javaslatokkal akadályozta, húzta-halasztotta hazánk sorsát alapvetően befolyásoló törvénytervezetek elfogadását. Ma már furcsának tűnhet, hogy egy-egy jogszabály vitája emiatt napokig, hetekig, sőt szélsőséges esetben hónapokig is eltarthatott. Egyre anakronisztikusabbá vált, hogy kétharmados támogatottság birtokában is az ellenzék teljesen hiábavaló szószaporítása miatt napokat kelljen pepecselni egy-egy jogszabály megalkotásán.

Az első komoly áttörést ezen a fronton a Fidesz 2011-es házszabály-módosítása jelentette, amely szerint már két ülésnap alatt is át lehetett zavarni a parlamenten a törvényeket. Később kiderült azonban, hogy a munka üteme még így sem felel meg a centrális erőtér gyorsan növekvő igényeinek. Ekkor születtek meg az egész fejlett világ csodálkozását kiváltó félnapos, majd félórás törvények. Végül sikerült néhány perces intervallumra leszorítani akár a sarkalatos törvények átfutási idejét is. Egyébként ma is Guinness-rekordnak számít például a tízperces alkotmány, amelynek az elfogadása csak azért tartott ilyen hosszú ideig, mert a házelnök lekávézta a preambulumot és újra kellett nyomtatni, hogy megkaphassuk rá Isten áldását.

Teljesen nyilvánvalóvá vált ekkoron, hogy a parlamenti munka hatékonyságának legfőbb akadálya a parlamenti képviselő.

Ha sikerül kiiktatni a folyamatból az emberi tényezőt, akkor a törvénygyártás üteme képes felvenni a nemzeti ügyek kormányának feszített ritmusát. Elsőként Magyarországon sikerült az első lépéstől az utolsóig automatizálni a törvényalkotást, amelyből ma már teljesen kiiktattuk a gyártástechnológia legfőbb akadályozó tényezőjének bizonyuló humán erőforrást.

Most lépjünk tovább a következő terembe, ahol a törvény-előkészítés kényes művelete zajlik! Kérem önöket, hogy ne nyúljanak a forgó berendezésekhez, mert ha véletlenül elkap valakit a gépszíj, akkor az illető legközelebb a Magyar Közlönyben kerül elő, aláírva, betördelve és kinyomtatva. Amint láthatják, jelenleg éppen a Térd Fölé Érő Szoknyák Tilalmáról szóló törvényerejű rendelet előkészítése zajlik. A javaslatot először szenteltvízben beáztatjuk, szárítjuk és mángoroljuk. Amióta a legújabb Alaptörvény civil kezdeményezésre hatvan év alatt kötelezővé tette az erényöv viselését, és általánossá tette az első, majd – a választott önkormányzati képviselők jogállást kiterjesztve – igény szerinti sorszámú éjszaka jogát, igen nagy jelentőséget tulajdonítunk minden családvédelmi törvény széles körű társadalmi egyeztetésének.

Ez a következő teremben zárt rendszerű véleménycserélő berendezésekben zajlik. Az egyik oldalon megy be a vélemény, a másik oldalon pedig az ellenvélemény, és középen jön ki a közvélemény a Nézőpont és a Századvég intézetek díszcsomagolásában.

A készülő törvényekre a következő teremben visszük fel automata lakkozó berendezésekkel a demokratikus mázat. Az exportra szánt törvényeket külön fényezzük.

Köszönjük megtisztelő látogatásukat. Felhívjuk figyelmüket, hogy kifelé menet óvatosan lépdeljenek át az ország romjain!

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!