Betiltott diszkrimináció. - Szelektív és tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalatoknak – véli az Európai Bizottság (EB) a magyar reklámadóról, miután tavaly jogorvoslatért fordult hozzájuk az RTL Klub.

Ügyükben az EB mélyreható vizsgálatot indított, amely lezárultáig betiltották a progresszív adókulcsot. Progresszív, hiszen 0–50 százalékig terjedhet, ezen felül pedig diszkriminatív is. Bevezetését mindeddig a magyar hatóságok nem tudták objektíven megindokolni.

A magyar kormány – nyilvánvalóan uniós nyomásra – már jelezte, módosítanak a törvényen, de az EB jelezte, mielőtt bármiről döntenek, szeretnék látni a már új törvényt.

A hírre a Kormányzati Információs Központ közleményben jelezte: a kormány párbeszédre törekszik, de kiáll Magyarország érdekeiért. Külön kiemelték: az Európai Bizottság a vizsgálata során nem kérdőjelezi meg Magyarország jogát arra, hogy reklámadót szabjon ki, illetve, hogy megállapítsa a megfelelő adókulcsokat. A jövő héten várhatóan arról tárgyal majd a kormány, milyen módosításokkal lehet megtartani a reklámadót a magyar adó- rendszerben.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!