Talán februárban lezárul az a rendőrségi vizsgálat, ami azt próbálja tisztázni, miért koccant egybe két szerelvény az M4-es vonal felszíni szakaszán.

 
FOTÓ: MÁTHÉ ZOLTÁN, MTI


Amíg nincs verdikt, addig a BKV nem oldhatja fel a sebességkorlátozást (ami miatt ritkábban járnak a szerelvények). Hogy kit nevez meg felelősként a rendőrség, azt nem lehet tudni, közlekedésbiztonsági szakemberek szerint a kormány/a városvezetés felelőssége is felvetődik – mégpedig a metróbeszerzésben.

Ugyanis az a jármű, amely 57 kilométer/órás tempóban robog, majd 350 méternyi intenzív fékezés után még mindig 20 kilométeres sebességgel csapódik be az előtte álló szerelvénybe, nos, az semmiképpen nem teljesíti a 21. századi biztonsági követelményeket. Emlékeztetőül: a jelenleg futó kocsik nagyon nehezen kapták meg a szükséges műszaki engedélyeket – a szakhatóság többek között a fékrendszert kifogásolta.

Aztán jöttek a választások, és felpörgött ametróprojekt.

A jelek szerint a metró tényleg a mindenkori hatalom „játékszere”: hiába van cudar állapotban az M3-as, még mindig nem készült el a kormányhatározat, ami rögzíti, mennyi uniós támogatást is kér a kabinet a 3-as metró infrastruktúrájának felújításához.

A BKV szerint azonban nincs ok aggodalomra, az üzembiztonság 99,64 százalékos, azaz még fél százalékot sem éri el a meghibásodások (leállás, füstölés, utasleszállítás, műszaki hiba miatti járatkimaradás stb.) aránya.

Igaz, ennek komoly ára van, ugyanis egyre több embert kell alkalmazni, illetve egyre többet kell költeni az alagutak és a szerelvények karbantartására. Lassanként úgy fest a helyzet, hogy olcsóbb lenne (nyilván hosszú távon) gyorsan felújítani a metrót, mintsem apránként hatalmas összeget költeni a jelenlegi lepusztult rendszer működtetésére.

Címkék: metró, Budapest

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!