Évről évre többet költenek a magyarok ruhára, a vásárlások értéke öt esztendő alatt a másfélszeresére ugrott.

Tavaly a ruházati vásárlások értéke túllépte a 700 milliárd forintot, ami elsősorban a kollekciókat gyorsan váltogató és olcsónak tekinthető fast fashion boltok térnyerésének köszönhető. Az ebbe a kategóriába tartozó márkák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból, de már az online vásárlások is egyre népszerűbbek. Az erős verseny a boltok számának alakulásán is meglátszik: 2012-ben még 23 ezer üzletben lehetett ruhát vagy cipőt venni, 2016-ban már csak 19 ezerben. Emellett a használt ruhát áruló boltok száma is csökkent, tavaly körülbelül 6 ezer ilyen üzlet volt az országban, ezerrel kevesebb, mint öt évvel korábban.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!