Az elmúlt napok egyik sportszenzációját jelentette, hogy a túraautó-vb-n 2012-ben privátbajnoki címet szerzett Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője idén új autóval, egy 300 lóerős Civic Hondával áll rajthoz. A megállapodás szerint a japán gyár ugyanazt a hátteret biztosítja számára, mint a két gyári versenyzőnek, azaz a legújabb technikát teszi a magyar pilóta alá.

 

– Zengő Zoltán csapatfőnök azt nyilatkozta a sajtóban, hogy a 2013-as szezon nagyrészt a tanulás éve lesz, azaz hozzá kell szokni az új technikához.

– Bízom benne, hogy nem lesz annyira nehéz az átállás, mint korábban a hátsókerék-meghajtású BMW-nél.

– A civil életben használatos, szép formatervezett Civiceket sokan „női” gépkocsinak mondják.

– Azért jókora különbség van az utcai és a versenyautó között, de azon leszek, hogy mihamarabb „eljegyezzük” egymást. Komolyra fordítva a szót: a 2013-as versenyautó új motort kap és mintegy hatvan százalékban más lesz, mint a 2012-es modell.

– Mi a csúcssebessége?

– A pályától, a beállításoktól és az áttételektől függ minden. Állítólag 275 km/óra lesz a „vége”, ezt a pályák közül szinte egyedül Monzában lehet elérni. Egyébként az olasz pályán kezdődik az idény március 24-én. A világbajnokságot 12 helyszínen rendezik, mindenütt két versenyt futunk, egyet szombaton és egyet vasárnap.

– Három éve versenyez a WTCC-ben. Minden helyszínt ismer már?

– Igen, egy kivétellel, ez pedig az új orosz verseny, amelyet Moszkva környékén rendeznek.

– Melyik a kedvenc pályája?

– A legnagyobb odafigyelést a makaói pálya igényli, amely egy szűk utcai verseny. Itt arattam életem első futamgyőzelmét, tavaly pedig a szezon záró hétvégéjén itt nyertem el a nem gyári indulók számára kiírt Yokohama Drivers’ Trophyt, azaz a privát világbajnoki címet. A szívemnek legkedvesebb persze a Hungaroring, ahol tavaly ötvenezer néző lelkesített és megszereztem a második futamgyőzelmemet.

– Az elmúlt években a Chevroletek vitték a prímet a sorozatban, most mire számítanak a Hondánál?

– Az amerikai cég kiszállt ebből a sorozatból. Két gyári társammal együtt azt várják tőlünk, hogy záros határidőn belül a legjobbak közé kerüljünk.

– Mikor ül először az új autóba?

– Februárban a tavalyi prototípussal lehetőséget kapok a tesztelésre, az igazi randira pedig a világbajnokság megkezdése előtt, március elején kerül sor.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!