Rés a pajzson. Egyhangú médiavalóságot épít a Fidesz, nehogy a központi valóságon kívül mással is szembesüljenek a polgárok. Az egyetlen rés a pajzson a portálok és a közösségi média világa volt.

Egészen addig, amíg a reklámadóval az RTL Klub torkára nem lépett a kormány. A reklámadó kiterjesztése (1 forintos hirdetési bevétel után már mindenki fizet) azonban nemcsak a tévéóriást, de számtalan blogot, híroldalt, videomegosztó csatornát sírba tehet. A tartalom-előállítókat szintén kivéreztetheti a beharangozott internetadó. Lehet, hogy igaz, miszerint pusztán a korrupciós botrányról akarja elterelni a figyelmet a kormány az internetadó beharangozásával. Ám a sarc mégis tökéletesen illik az oktatást visszanyeső, a civil társadalmat ellehetetlenítő, egyszóval a gondolkodó polgárok „kialakulását” megelőző kormányzati intézkedések sorába. Más magyarázata nincs, miért adóztathatnák meg Magyarország egyetlen, töretlenül növekvő – így költségvetési pluszbevételeket produkáló – ágazatát.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!