A Balaton Soundon a hőségriadót és a bikinialakulatokat idén a tomboló záporok és dögös gumicsizmák váltották fel. Az elázott copfok boldog ünnepe ez, ahol abszolút nyugati a zenei felhozatal és nagyon drága a kisfröccs.

 

A valaha árnyasnak vélt, az évek alatt sivatagossá taposott vízparti kemping immáron ötnapos bevétele a magyar GDP-ben is kimutatható tétel. Az évek alatt a szponzorált színpadok száma úgy megszaporodott, hogy az ember az éjszakai fényárban akár a Time Square-re is képzelhetné magát. Kinőtte magát a Sound, erőszakosan nyomul tovább a parton, bekebelezve az egész szabad partszakaszt. A húgom szavaival élve: nem látok itt mást, csak tömeget. Akik szórakoznak és költenek. A Soundon a táncban elfáradt testnek nem kolbásszal és csülökkel kell vigasztalódnia, van itt mexikói tortilla, rákos szendvics, kesudiós indiai grillcsirke vagy az örök klasszikus, Big Mac-menü is. Ezt kell hajnalban szétcsapni az 1000 forintos pálinkával. Igazi multikulti. Láthatjuk, hogy a pénz útja még az elektronikus zenében edzett lábaknál is fürgébb.

Az ország és Európa miden szegletéből érkeztek a part(i)ra éhező fiatalok. Talál koztunk lengyel, ír, belga és olasz buli különítményekkel is, akik fejüket fogták a vízparti szabad levegőtől, hiszen fesztivált eddig csak külvárosi hangárban láttak. Így sokan az éves nyaralásnak is ezt választják, nem elég már a víz kö zel ben való aktív pihegés, ha ilyet is lehet. Sokaknak pedig már presztízskérdés lett itt lenni.

A Sziget Kft. mottója – korrekt módon –: „az üzlet az üzlet”, így a költésért cserébe a Balaton legcsinosabb strandján 5 nap alatt fellép az elektronikus zenei világ és a magyar könnyűzene krémje – sajgó másnapi izomlázat okozva több ezer karban és lábban. Elviselhető a fájdalom az emlékért cserébe. Persze csak annak, akinek maradt.

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!