Piros lámpás hőségriadó, bikinis női hordák, ezerforintos fröccs, világsztárok! Ez a Balaton Sound, az ország egyik legnépszerűbb fesztiválja, ahol presztízsből még az is Zamárdiban bulizik, aki tavaly még az Adria tengerkékjét választotta.

 
Balaton Sound, Zamárdi

Hippokratészi esküjére hivatkozva a Balaton Sound orvosa felszólította a fesztivál több tízezerre rúgó közönségét, hogy a nagy melegre való tekintettel minél több folyadékot fogyasszanak. A doktor úr szava szent, a jó tanácsot minden esetben fegyelmezetten betartja a tudatos látogató! Hál’ isten a sörtől nehéz lenne elorozni a folyadékbesorolást. A Balaton és a dobozos sörök kényelmesen melegednek a 40 fokban, a bikinis lányoknak édes teher az a pár négyzetcentiméternyi textília, dübörög az elektronikus zene miközben több ezer kéz és ököl egyszerre szeletel a levegőben! Hangulatos összkép. De ezúttal ne ragadjunk le az endorfintól bűzlő parti jelenetnél, járjuk körbe a zamárdi kempinget, nézzük a Balaton Sound igazi arcát!

Az évek alatt sivatagossá taposott kemping 4 napos bevétele a magyar GDP-ben ma már kimutatható tétel. Az évek alatt a szponzorált színpadok száma exponenciálisan nőtt a fesztiválozó tömeg méretével, illetve a hosszúlépés árával. A terület viszont nem. Ennek köszönhetően a páratlan szakértelemmel kialakított, minden létező igényt kielégítő zenei felhozatal dobhártyaszaggató hozadéka összeér, amihez képest a bábeli zűrzavar hangulatos teadélutánnak tekinthető. A tihanyi plébános jogos felháborodásáról nem is beszélve. A helyszínek közötti eszement zsivaj viszont nem akadályozza a kedves látogatót a fogyasztásban. Állítom, hogy a komplett USA-légierő is kevés lenne ehhez. A pénz egy feltöltőkártyán keresztül zúdul a vendéglátók és a Sziget Kft. mély perselyébe, miközben a látogató zsebét nem húzza le az ezresek súlya, viszont arányérzékének a fegyelmező ereje sem. Belépéskor a lelkes költő egy bankkártyára hajazó mágneslapra rátölti az élelmezésre, illetve az italfogyasztásra szánt összeget, amivel – később a pultokon található érzékelőhöz érintve – kiválthatja 800 forintos pálinkáját vagy 600 forintos dobozos sörét. A bőkezűség ebben az esetben önzőséggel párosul, hiszen a pultos lányok csörgő jattja a kártyarendszer miatt csak a kutya vacsorája. Ezzel szemben a sorban állás ideje a duplájára nő.

Nem kenyerem az anyagiak boncolgatása, de a 4 nap alatt ugrik egy átlagos magyar havi fizetés. Gyanúmat csak igazolta az átlagos fesztiválozónak tekinthető Zoltán véleménye, aki szerint itt 10 ezer Ft alatt egyszerűen lehetetlen berúgni. Ha ehhez hozzácsapjuk az utolsó darabig elfogyott 35 ezer forintos bérlet árát, és azt, hogy az embernek – igény szerint – azért valahol aludnia is kell, nem állunk már olyan vészesen messze az említett 120 ezer forinttól.

Aki kimarad, az lemarad alapon, az ország miden szegletéből érkeznek bulira éhező fiatalok, akik Zamárdit írták be a naptárba az éves nyaralás fejezet alá. A Sziget Kft. mottója, viszont korrekt módon „az üzlet az üzlet”, így a Platensee legcsinosabb strandján 4 nap alatt fellép az elektronikus zenei világ megközelítőleg 98%-a (legyünk elnézőek a 2%-kal szemben, akik vagy betegek, vagy megfizethetetlenek). Talál­koz­hattunk Snoop Doggal, Amerika leghíresebb, futtatóból avanzsált rapperével, aki 1,5 óra alatt képes harlemi hangulatot teremteni, vagy Tiestóval, akinek pillája sem rebben, ha több tízezer ember megtáncoltatása a feladat.

A zenei sznobok sem maradnak desszert nélkül, a brit Portishead vagy a brazil Gui Borato csak az ő kedvükre pakolja a lemezeket, vagy gerjeszti az izgága hangsávokat. Természetszerűen komoly viták alakulnak így ki a Party Aréna fényben úszó parkettjén, a progresszív trance, a minimal techno, illetve a tech-house eltérő elemeiről. Persze stréberek mindenhol akadnak, a Soundon inkább az őrjöngés az átlagos.

Ha forróság, ha Dunaként hullámzó alkoholfolyamok, ha többszörösen alulöltözött hölgyek, akkor az egészséges ismerkedés és a párválasztás témája mellett sem mehetünk el egy-két keresetlen szó nélkül. Nézzük, milyen eszközöket, kellékeket vagy indokokat használ ma egy páratlan hím a Balaton Sound ideje alatt.

Az egyik kedvencem, ha a gerillamarketing hatékony eszközét, a szponzor- matricákat használják udvarlásra. Pl. amikor a jól nevelt, nem éppen a tánciskolákban szocializálódott fiatalember egyszerűen a véletlenszerűen kiválasztott hölgy stratégiailag fontos területeire ragaszt heinekenes matricát. A reakció szerencsés esetben tízből egyszer gyöngyöző kacaj, és a szimmetria jótékony hatása végett, még egy matrica igénylése a bal kebelre. A másik kedvenc a jóval kevesebb energiát és művészi éleslátást igénylő, zseniálisan egyszerű haditerv.

A férfi megközelíti a kiszemelt hölgyet, és egy „na, gyere” felütéssel a nyakát átkarolva már vezeti is az árnyas sátra felé. A forróságban és másnapos magányban, valamint hangulatos technozenére sokak számára optimális megoldás a parti összebújás. Emberileg érthető! Így élünk mi, magyarok, amikor dübörög a nyár és a fesztiválszezon!

 

Már előfizethet a Vasárnapi Hírekre, kattintson!